17 augustus 2022

Wij gaan UNICEF helpen om kinderen in Ivoorkust onderwijs te bieden. Door plastic te recyclen - waarmee bouwstenen voor klaslokalen worden gemaakt - ondersteunen wij de onderwijsprojecten van UNICEF. Wij sluiten ons door deze samenwerking aan bij de zogeheten ‘UNICEF Business Buddies’, een concept dat bedrijven met het werk van UNICEF verbindt.

‘We zijn superblij met de bijdrage van Wholesale Consulting Group, aldus Joliene Heimgartner van UNICEF Nederland. ‘Zonder hulp kan UNICEF lang niet zoveel werk verzetten. Met dit bedrag kunnen we ervoor zorgen dat veel meer kinderen in Ivoorkust naar school kunnen.'

’De samenwerking is eigenlijk heel vanzelfsprekend, vertelt Jeroen Philippi van Wholesale Consulting Group. ‘Wij krijgen vaak de vraag: wat doen jullie voor de maatschappij? Daar geven we met deze actie antwoord op. Door ons met UNICEF te verbinden horen we bij een grote organisatie die op mondiale schaal kinderen hulp geeft. Als werkgever van jong en oud talent vinden wij de ontwikkeling van kinderen belangrijk. Het opgroeien in een omgeving waar je kansen krijgt, zal de wereld uiteindelijk alleen maar beter maken.’

Door het steunen van het project ‘Plastic Bricks’ wordt niet alleen onderwijs in Ivoorkust gestimuleerd, maar wordt ook gewerkt aan een beter milieu. Ivoorkust heeft namelijk een enorm afvalprobleem. Hoofdstad Abidjan produceert elke dag 288.000 kilo plastic. UNICEF laat een deel hiervan recyclen tot plastic bouwstenen, waarmee schoollokalen worden gebouwd.

Op dit moment gaan er 1,6 miljoen kinderen in Ivoorkust niet naar school. Met de jaarlijkse bijdrage van Wholesale Consulting Group, kunnen we elk jaar een klaslokaal bouwen en kunnen meer kinderen wél onderwijs volgen.

‘Het ondersteunen van het UNICEF Plastics Bricks programma sluit goed aan bij onze onderneming en wat wij als organisatie willen bereiken met onze collega's, klanten, leveranciers en in de maatschappij’, zegt Jeroen Philippi van Wholesale Consulting Group. ‘Ook wij willen met alle belanghebbende waarde creëren en een positieve verandering teweegbrengen. Dat willen we niet eenmalig realiseren of op ad hoc basis doen. We streven naar duurzaamheid en dat kun je in onze ogen alleen opbouwen vanuit een langdurige relatie en met wederzijds vertrouwen. We werken vanuit deze filosofie met groothandelsorganisatie aan de waardecreatie in hun toeleveringsketen waar alle betrokken partijen bestaansrecht aan kunnen ontlenen.’

‘Ieder bedrijf, groot of klein, is welkom zich in te zetten voor UNICEF’, zegt Joliene Heimgartner van UNICEF Nederland. ‘Dus: word UNICEF Business Buddie en maak met jouw bedrijf een verschil in de wereld van kinderen, waar ook ter wereld.’

Zie voor meer informatie: www.unicef.nl/businessbuddies

Kijk ook op onze UNICEF pagina.